IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

F

F

A

T

S

S

R

E

P

E

E

K



Builders



Cooks


Med
Jackers



Slicers

S

R

E

N

N

U

R

S

T

I

D

E

R

C

© 2015 The Maze Runner staat onder de leiding van de administratoren en is auteursrechtelijk beschermd. The Maze Runner wordt ondersteund door Actieforum en is vormgegeven door Max en Hayden, en de widgets door Anja. Alle teksten, karakters, verhaallijnen, codes en afbeeldingen zijn auteursrechtelijk beschermd en dienen niet zonder toestemming te worden gebruikt.
SWITCH ACCOUNTS




Deel
 

 Goodbye to yesterday

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Oliver
Oliver
Admin
Keeper
- Sloppers
stung

PROFIEL
Tag : The real trouble with reality is that there's no background music.

Aantal berichten : 1976

Registratiedatum : 16-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 20 Years
Job: Trying to get his shit together. It isn't working. Please send help.
Relationship: Depends if you like a complaining alcoholic.

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyma jun 22 2015, 19:48

IJsberend liep Oliver tussen zijn hangmat en de muur heen en weer, kauwend op zijn duim. De homestead was compleet verlaten wat Oliver even de tijd gaf om alleen te zijn en na te denken. De jongen zag bleek en had wallen onder zijn ogen. Hij had de hele nacht slecht geslapen. Telkens was hij wakker geworden van geluiden vanuit het labyrint of van de nachtmerries die hem maar bleven teisteren. Misschien moest hij een keer naar boven sluipen en een paar slaappillen wegpakken. Maar dan zou Anthony of andere med-Jackers vragen gaan stellen waar ze heen waren en dan viel het alleen maar meer op dat het niet goed ging met hem. Nog steeds op en neer lopend zat Oliver een besluit te nemen. Als er iemand was die moest weten over de beelden die hij had gezien was het Max. Niet Evangeline, niet Hayden, niemand anders dan Max. Want Max was nu eenmaal de leider en hoorde het te weten. Al was Oliver bang dat hij het aan de rest zou vertellen en dat het alleen maar meer vragen zou oproepen en mensen hem alleen maar gingen lastig vallen. Maar het brandde op zijn tong en Oliver wilde het er gewoon uit hebben.
Met stevige, snelle passen liep de jongen richting de Meeting Cabin om de deur wat hardhandig open te doen. 'Max?' Zei hij terwijl zijn ogen aan het donker wende en hij zich tot de jongen richtte. 'Kunnen we praten?' Door de schemering was het misschien minder opvallend dat Oliver zo bleek was maar als Max maar iets te dicht in zijn buurt kwam kon de jongen het vast wel zien.

[MAX]
Terug naar boven Ga naar beneden
Max
Max
Admin
Keeper - Builders

PROFIEL
Tag : Living the Leeds Life

Aantal berichten : 1653

Registratiedatum : 12-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 17 jaar
Job: Builder
Relationship: If I loose myself tonight, it will be by your side

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyma jun 22 2015, 20:47

Max zat aan de tafel die in het midden van de cabin stond. Hij hield enkele papieren vast. Het waren de tekeningen die Helena en Oliver in het verleden samen gemaakt hadden, en enkele van Erik. De eerste tekeningen waren praktisch onbruikbaar, omdat ze maar enkele grote gangen illustreerden, en bij verre niet gedetailleerd genoeg. Er viel nog veel te ontdekken, dat zag hij, maar het was zo verdomde lastig om te zien wat er nog ontdekt moest worden als het labyrint telkens veranderde. Hij bestudeerde ze aandachtig om te zien of er ergens een patroon te vinden was.

Plots sloeg de deur open. Hij verslapte de greep van de tekeningen en keek op. Oliver kwam binnen gestampt, en zodra hij zei dat hij wilde praten, liet hij de bladen helemaal los. "Natuurlijk," zei hij. Hij stapelde alles op elkaar en legde het naast zich neer. Hij kon voelen dat het serieus was, en dat de tekeningen bij lange na niet zo belangrijk waren.


Terug naar boven Ga naar beneden
Oliver
Oliver
Admin
Keeper
- Sloppers
stung

PROFIEL
Tag : The real trouble with reality is that there's no background music.

Aantal berichten : 1976

Registratiedatum : 16-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 20 Years
Job: Trying to get his shit together. It isn't working. Please send help.
Relationship: Depends if you like a complaining alcoholic.

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyma jun 22 2015, 21:00

Oliver twijfelde even of hij zou blijven staan of naar Max toe zou lopen, die vage papieren aan het bestuderen was, maar pakte uiteindelijk een stoel die naast de deur har gestaan en sleepte deze richting de tafel waar Max aan zat. Hij ging op een klein afstandje zitten en bleef een kort tijdje stil. Hoe moest hij dit brengen? Hij beet op de binnenkant van zijn lip en merkte dat hij zijn been stilletjes snel op en neer bewoog. 'Ik..' Olivers stem stokte even. G od, waarom was dit zo moeilijk? Hij haalde even diep adem en keek weg toen hij zijn mond weer opentrok. 'Sinds de Grieverstreek heb ik bepaalde dingen gezien.' Ja, dit was niet duidelijk genoeg. Hij kon zichzelf wel voor zijn kop slaan, waarom kon hij het er niet fatsoenlijk uit krijgen? 'Dingen van..voor de box.' Kwam het toen moeilijk over zijn lippen. Al die tijd had hij Max niet aangekeken en meer ergens naar de grond. En nu zat Oliver vast en kon hij niet zomaar de Cabin uitlopen. Dit was een verschrikkelijk stom idee geweest.
Terug naar boven Ga naar beneden
Max
Max
Admin
Keeper - Builders

PROFIEL
Tag : Living the Leeds Life

Aantal berichten : 1653

Registratiedatum : 12-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 17 jaar
Job: Builder
Relationship: If I loose myself tonight, it will be by your side

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyma jun 22 2015, 21:25

Oliver kwam bij hem zitten, en leek gespannen. Max bleef al die tijd naar zijn gezicht kijken, maar hij kreeg geen contact terug, en Olivers gezicht stond strak. Hij hield zich stil zodra Oliver begon te praten, al kwam het stamelend en twijfelend. Hij wilde hem niet storen in zijn gedachtegang. Hij kreeg een bedenkelijke frons toen hij uiteindelijk zijn zinnen sprak. "Vertel," vroeg hij verder, duidelijk zijn interesse gewekt. "Hoe moet ik me dat voorstellen?" Waren het nachtmerries? Hielden ze nog steeds aan? Of was het in de periode dat hij nog ziek was geweest? Misschien wel tijdens het moment dat hij doodverklaard was?


Terug naar boven Ga naar beneden
Oliver
Oliver
Admin
Keeper
- Sloppers
stung

PROFIEL
Tag : The real trouble with reality is that there's no background music.

Aantal berichten : 1976

Registratiedatum : 16-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 20 Years
Job: Trying to get his shit together. It isn't working. Please send help.
Relationship: Depends if you like a complaining alcoholic.

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyma jun 22 2015, 21:35

En Max moest natuurlijk enorm geïnteresseerd zijn. Oliver voelde hoe de jongen naar hem keek maar Oliver zelf kon het niet opbrengen om terug te kijken, te bang om iets van afkeer in de jongen van de andere jongen te zien omdat hij het zo lang niet had verteld. 'Wel,' Begon Oliver en hij schraapte zijn keel even terwijl zijn hand aan een draadje van zijn zwarte shirt friemelde. 'Na dat mijn hand er af was, is het eigenlijk begonnen. Ik zag gewoon vage dingen, ik kon er niet veel wijs van maken.' Begon de jongen wat onzeker. 'Toen jij me naar de Homestead had gebracht, toen werd het erger. Weet je nog dat ik zo raar deed toen we boven waren? Dat kwam omdat die schaduwen ineens overal waren.' Hij had eindelijk de moed bij elkaar geraapt om Max met een wat angstige blik aan te kijken. Even kon hij het aanhouden maar al snel sloeg hij zijn ogen weer naar beneden. Hij kon dit gewoon niet. 'En toen ik uiteindelijk..uhm..doodging om het zo maar te zeggen, toen kwamen de echte beelden naar boven. En ze zijn daarna nooit meer weggegaan. Ik kan nauwelijks slapen 's nachts.' Het voelde alsof hij zich blootlegde want hij gaf nu min of meer de reden waarom hij zo rot en kortaf was geworden na zijn genezing. En het voelde gewoon verkeerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Max
Max
Admin
Keeper - Builders

PROFIEL
Tag : Living the Leeds Life

Aantal berichten : 1653

Registratiedatum : 12-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 17 jaar
Job: Builder
Relationship: If I loose myself tonight, it will be by your side

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyma jun 22 2015, 21:40

Oliver had het er moeilijk mee om erover te praten. Wat hij vertelde was meer dan verwarrend, en Max had er moeite mee om het echt te begrijpen. "Schaduwen?" Hij kon zich nog herinneren dat Oliver inderdaad raar had gereageerd, maar hee, destijds had hij dat gewoon afschoven op het feit dat hij gestoken was. "Zíé je echt dingen? Een soort hallucinaties? Of zijn het meer dromen?" Was dat van belang? Misschien voor zijn beeld wat Oliver precies meemaakte wel. "En wat voor dingen zie je van voor de glade?" Dat waren de échte vragen, omdat niemand hier daar herinneringen aan had.


Terug naar boven Ga naar beneden
Oliver
Oliver
Admin
Keeper
- Sloppers
stung

PROFIEL
Tag : The real trouble with reality is that there's no background music.

Aantal berichten : 1976

Registratiedatum : 16-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 20 Years
Job: Trying to get his shit together. It isn't working. Please send help.
Relationship: Depends if you like a complaining alcoholic.

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyma jun 22 2015, 21:49

Wat waren we weer sentimenteel. Max had alleen maar oog voor wat Oliver had meegemaakt, niet hoe kapot de jongen zich van binnen voelde. Maar dat was nu ook niet aan de orde, Oliver moest zichzelf er op wijzen dat hij niet zo moest denken, het zou niet helpen, totaal niet. Oliver fronste even bij het horen van Max woorden. 'De schaduwen zijn nu weg, ze waren er alleen toen ik ziek was. En die beelden zijn er net zo snel weer weg als ze er zijn, ze zijn vaag.' Leugen. Hij had elk beeld helder voor zijn hoofd. Hij loog er alleen over omdat hij zich er zwaar ongemakkelijk over voelde en zich had gerealiseerd dat hij een grote fout had gemaakt het aan Max te vertellen. 'Het is vooral fel licht, en iets met gezichten, meer weet ik niet echt.' Loog Oliver verder terwijl hij nog steeds van Max wegkeek zodat deze zijn reactie slecht kon pijlen. Nu alleen nog maar hopen dat Max er in trapte en Oliver vrij was om te gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Max
Max
Admin
Keeper - Builders

PROFIEL
Tag : Living the Leeds Life

Aantal berichten : 1653

Registratiedatum : 12-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 17 jaar
Job: Builder
Relationship: If I loose myself tonight, it will be by your side

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyma jun 22 2015, 21:56

Hij kon Oliver niet dwingen te vertellen wat hij gezien had, maar hij was hier vrijwillig gekomen en leek nu terug te krabbelen. Nu dat dit gesprek gestart was, wilde Max ook wel zo veel mogelijk weten. "Maken ze je iets wijzer? Bijvoorbeeld over waarom we hier zitten?" Fel licht, dat zei niet zo veel. Maar als de beelden telkens alleen maar flitsen waren geweest, dan was er toch niet zo veel om zo zenuwachtig en ongemakkelijk van te worden? Hij wilde Oliver niet in een hoekje duwen, maar hij had sterk het gevoel dat Oliver niet alles vertelde.


Terug naar boven Ga naar beneden
Oliver
Oliver
Admin
Keeper
- Sloppers
stung

PROFIEL
Tag : The real trouble with reality is that there's no background music.

Aantal berichten : 1976

Registratiedatum : 16-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 20 Years
Job: Trying to get his shit together. It isn't working. Please send help.
Relationship: Depends if you like a complaining alcoholic.

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyma jun 22 2015, 22:05

Natuurlijk ging Max doorvragen, wat wilde hij ook. Als je zo cryptisch bezig was en probeerde de echte beelden te omzeilen kwamen er alleen maar vragen door. Oliver zuchtte even kort en met zijn elleboog steunend op zijn been wreef hij over zijn voorhoofd. "Maken ze je iets wijzer? Bijvoorbeeld over waarom we hier zitten?" Voor dat Oliver het zelf eigenlijk doorhad waren de woorden zijn mond al uit. 'Ik weet het gewoon niet, oke?! Ik ben niet helderziend!' Klonk het fel en hij keek Max fel aan. Zodra het tot hem doordrong hoe hij zich had gedragen keek hij meteen weer weg. 'Sorry.' Mompelde de jongen. Helderziend niet, misschien wel alles wetend. Tenminste, meer wetend. Daar kon je het goed mee omschrijven. Oliver hield zijn mond weer strak dicht en keek nog steeds weg van Max, hij had zich weer goed in de nesten gewerkt. Eerst willen praten en vervolgens de belangrijkste dingen achterhouden. Puur en alleen omdat het voelde alsof hij zo open voelde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Max
Max
Admin
Keeper - Builders

PROFIEL
Tag : Living the Leeds Life

Aantal berichten : 1653

Registratiedatum : 12-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 17 jaar
Job: Builder
Relationship: If I loose myself tonight, it will be by your side

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyma jun 22 2015, 22:10

Hij kreeg een snauw terug, en dit was de eerste keer dat Oliver hem aankeek, met een felle blik in zijn ogen nog wel. Max leunde naar achter en zuchtte even toen Oliver z'n excuses aanbood. "Luister," begon hij. "Niemand weet waar jij doorheen gegaan bent, maar het lijkt me heel veel en daarom neem ik je niks kwalijk als je soms uitvalt." Zoals net. "Ik bied je sowieso alle ruimte en tijd die je nodig hebt, ook met dit, met die beelden. Maar je kwam vrijwillig naar me toe om met me te praten, dus als je kan, vertel me dan asjeblieft wat je gezien hebt." Het was het eerste sprankje hoop sinds tijden dat hij had gehad om meer achter deze plaats te komen.


Terug naar boven Ga naar beneden
Oliver
Oliver
Admin
Keeper
- Sloppers
stung

PROFIEL
Tag : The real trouble with reality is that there's no background music.

Aantal berichten : 1976

Registratiedatum : 16-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 20 Years
Job: Trying to get his shit together. It isn't working. Please send help.
Relationship: Depends if you like a complaining alcoholic.

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyma jun 22 2015, 22:17

Het bleef Oliver altijd verbazen hoe kalm Max altijd kalm bleef in situaties waar andere mensen zo kwaad over werden. Hij had er respect voor, waarschijnlijk waren Max en Hayden de enige mensen in de Laar die nog respect kregen van Oliver. Nog een zucht kwam over zijn lippen. Het had weinig zin om door te liegen, hij zou het alleen maar meer uitstellen, Max met alleen maar meer vragen achterlaten en de kans lopen dat nu zowel Evangeline als Max hem gingen belagen om erachter te komen wat hij wist. De jongen boog zich weer naar voren, haalde diep adem en keek Max toen strak aan. 'Er was fel licht, een soort operatietafel en er waren allemaal mensen om mij heen. Ik herkende er geen een, maar ze waren duidelijk. Volgens mij was er ook iets waar WICKED opstond en voor de rest was het nogal vaag. Ik had ook volgens mij rood haar gezien.' Toen stierf zijn stem weg. Waarom bleef dat rode haar zo belangrijk voor hem? Misschien omdat het hem aan Hayden deed denken. Oliver leunde achterover en bleef Max aankijken. 'Dat is alles wat ik weet.' Misschien had de jongen meer in details over kunnen gaan maar dit was alles in grote lijnen wat hij wist. Het was de waarheid.
Terug naar boven Ga naar beneden
Max
Max
Admin
Keeper - Builders

PROFIEL
Tag : Living the Leeds Life

Aantal berichten : 1653

Registratiedatum : 12-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 17 jaar
Job: Builder
Relationship: If I loose myself tonight, it will be by your side

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyzo jun 28 2015, 16:28

Hij wist niet zo goed wat hij had gehoopt te horen. Oke, eigenlijk had hij gehoopt dat Oliver met antwoorden op de duizenden vragen kwam, maar hij wist dat dat loze hoop was geweest. Maar deze flitsen van beelden die Oliver had gezien, bracht hen nauwelijks verder. Hij probeerde er voor zichzelf een beeld van te maken. Misschien kwam hem zo ook iets bekend voor? Maar ook dat was valse hoop, want als hij zich de afgelopen drie maanden niks had kunnen herinneren, waarom zou dat dan nu wel zo zijn?
Hij wreef met z'n handen door z'n gezicht en liet ze in z'n haar hangen, om zo z'n hoofd op z'n handen te laten steunen. "Rood haar. Was dat Hayden?" Hij kon het maar beter direct vragen. De gedachte kwam op dat ze allemaal een verleden in zo'n operatiekamer hadden, waar ze allemaal rondgelopen hadden, en waar ze elkaar kenden. "En WICKED, dat is toch wat op de muren stond in het labyrint? En wat op alle spullen staan die we hier naartoe gestuurd krijgen?"

Terug naar boven Ga naar beneden
Oliver
Oliver
Admin
Keeper
- Sloppers
stung

PROFIEL
Tag : The real trouble with reality is that there's no background music.

Aantal berichten : 1976

Registratiedatum : 16-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 20 Years
Job: Trying to get his shit together. It isn't working. Please send help.
Relationship: Depends if you like a complaining alcoholic.

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyzo jun 28 2015, 16:39

Max stelde de vraag gewoon die Oliver al dagen probeerde te omzeilen of te vergeten. Hij beet op zijn lip boog zijn hoofd wat meer naar zijn borst toe en bekeek zijn hand. 'Ik..Ik weet het niet.' Stamelde hij voorzichtig. Hij wilde niet dat het Hayden was, maar het was nog niet eens zeker of ze het was. Het was een glimp geweest, hij had geen gezicht gezien, alleen het haar. En het bleef hem maar achterna zitten. En hij haatte het. 'Er zijn vast zat andere mensen die rood haar hebben.' Zei hij meer om zichzelf te verzekeren dat zij het niet was. Als het haar zou zijn dan zou ze geholpen hebben hem in dit verdomde labyrint te gooien. Misschien wist ze zelf wel hoe alles hier in elkaar zat. Oliver knikte bij Max zijn vraag over WICKED. 'Ik denk dat het wel duidelijk is dat zij ons hierin hebben gedumpt.' Zo kon Oliver het wel noemen. 'Ga je het de rest vertellen?' Klonk het onzeker. Zou dat niet meer vragen oproepen? Misschien gingen mensen nu wel blindelings het labyrint in, hopend een Griever te vinden om gestoken te worden en vervolgens het medicijn te krijgen om erachter te komen hoe ze hier terecht waren gekomen. Dat was misschien geen goed plan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Max
Max
Admin
Keeper - Builders

PROFIEL
Tag : Living the Leeds Life

Aantal berichten : 1653

Registratiedatum : 12-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 17 jaar
Job: Builder
Relationship: If I loose myself tonight, it will be by your side

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyma jun 29 2015, 00:41

Wat kon hij zeggen? Natuurlijk konden ze niet zeker weten of het wel of niet Hayden was geweest, en natuurlijk waren er meer meiden met lang, rood haar. En dus knikte Max maar in stilte, want wat kon hij zeggen? "Ja, ik begon dat intussen ook als zekerheid te zien," reageerde hij op Oliver's opmerking over WICKED. "Ik weet niet. Ik denk dat de keepers het moeten weten, zeker omdat ik ze bij beslissingen wil betrekken. Dus dan moeten ze wel alles weten. Maar misschien moeten we niet iedereen hier mee lastigvallen." Er waren ook een paar jongere gladers, en hij wilde ze niet met dit soort dingen opzadelen.
Hij krabde aan zijn hoofd. Hij wilde Oliver een vraag stellen, maar wist dat hij daarmee een gevoelige snaar zou raken. Zoals hij net al tegen Oliver zei: hij wilde hem de tijd geven, en wat ook echt zo. Maar voor het overzicht was het toch handig als hij wist hoe Oliver hierover dacht. "Hoe sta je nu eigenlijk tegenover het runner zijn?"

Terug naar boven Ga naar beneden
Oliver
Oliver
Admin
Keeper
- Sloppers
stung

PROFIEL
Tag : The real trouble with reality is that there's no background music.

Aantal berichten : 1976

Registratiedatum : 16-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 20 Years
Job: Trying to get his shit together. It isn't working. Please send help.
Relationship: Depends if you like a complaining alcoholic.

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyma jun 29 2015, 01:16

Oliver knikte bij de opmerking over de Keepers. Hij was er niet blij mee, verre van want de kans bestond nog steeds dat het nieuws verspreid kon worden, maar Keepers waren belangrijke mensen en aan belangrijke mensen moest belangrijk nieuws worden verteld. Hij beet op de binnenkant van zijn wang, niet goed wetende wat hij moest zeggen. Max blijkbaar wel. Ongelovig keek Oliver op. Ging hij dat nu serieus vragen? Na alles wat er was gebeurd? 'Serieus?' Klonk het ongelovig met een harde ondertoon. De chagrijnige Oliver was in een klap weer terug gekomen. 'Ik zet geen voet meer in dat fucking labyrint! Het is nutteloos, die uitgang vind je toch nooit!' Fijn, wist Max ook meteen dat Oliver de hoop had opgegeven om hier ooit nog uit te komen. Dat was niet helemaal zijn bedoeling geweest maar het lag nu toch op tafel. En deze keer had Oliver geen spijt van zijn harde toon. Oliver balde zijn vuist, meer om de woede in zijn stem weg te leiden naar de bron van aanspanning. Het zou waarschijnlijk niet helpen maar alle kleine beetjes hielpen niet?
Terug naar boven Ga naar beneden
Max
Max
Admin
Keeper - Builders

PROFIEL
Tag : Living the Leeds Life

Aantal berichten : 1653

Registratiedatum : 12-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 17 jaar
Job: Builder
Relationship: If I loose myself tonight, it will be by your side

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyma jun 29 2015, 19:29

Olivers antwoord kaatste hard terug, en het was iets wat Max had verwacht. Hij probeerde de opmerking over een uitgang te negeren, want als er iemand pessimistisch was over het verlaten van deze plaats, was hij het wel. Maar ondanks dat probeerde hij iedere keer opnieuw te bedenken hoe hij zichzelf ongelijk kon geven in die houding. Opmerkingen als deze hielpen hem daar niet bij. "En dat goedrecht heb je. Niemand zal je dat kwalijk nemen. Het is puur om te weten hoe jij erover denkt zodat de rest zich daarop in kan stellen," legde hij Oliver uit. Juist om hem zo veel mogelijk vrijheid te geven was het nodig om te weten hoe Oliver over dingen dacht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Oliver
Oliver
Admin
Keeper
- Sloppers
stung

PROFIEL
Tag : The real trouble with reality is that there's no background music.

Aantal berichten : 1976

Registratiedatum : 16-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 20 Years
Job: Trying to get his shit together. It isn't working. Please send help.
Relationship: Depends if you like a complaining alcoholic.

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyma jun 29 2015, 19:39


Olivers been ging zachtjes maar snel op en neer. Een teken dat hij zich niet op zijn gemak voelde. Maar ja, hij voelde zich de laatste tijd nergens op zijn gemak dus voor hem was het niet heel bijzonder. de opmerking van Max viel bij hem in verkeerde aarde. Dat andere mensen zich konden aanpassen? Alsof mensen zich in hem interesseerde. 'De rest? Welke rest? Het boeit volgens mij niemand hier hoe gevaarlijk dat labyrint is en dat ik gewoonweg dood ben gegaan! Iedereen gaat vrolijk verder met zijn leven en doet alsof er niets gebeurd is. Mensen negeren het idee dat elk moment zo'n Griever het labyrint uit kan rennen en doodleuk in het rond kan gaan steken!' Kaatste hij kwaad terug. Oliver had zo zijn rijke fantasie. Zeker na zijn genezing.
Terug naar boven Ga naar beneden
Max
Max
Admin
Keeper - Builders

PROFIEL
Tag : Living the Leeds Life

Aantal berichten : 1653

Registratiedatum : 12-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 17 jaar
Job: Builder
Relationship: If I loose myself tonight, it will be by your side

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyma jun 29 2015, 20:01


Hij begon de spanning tussen hen twee te voelen, en ondanks dat hij altijd wel zijn cool begon te bewaren, begon hij moeite te krijgen met het kiezen van de juiste woorden. Oliver was duidelijk snel geprikkeld, en het werd lastiger om ervoor te zorgen dat de boodschap precies overkwam zoals Max het bedoelde. "Weet je hoe tegen ik de runners ben?" begon hij daarom maar, om aan te geven dat ze er hetzelfde over dachten. "Het is dat mensen vrijwillig naar binnen willen gaan dat ze er zijn. Vraag me niet waarom iemand naar binnen zou willen, ik had ook geen idee waarom jij dat destijds wilde. Maar ik kan niet iedereen binnen de muren bewaren alleen omdat ík het belachelijk vind om de gevaren daarbinnen op te zoeken." En van alle mensen wat het precies zijn meisje dat dat deed. Hij had haar kort zijn mening daarover verteld, maar hij wilde haar niet dwingen niet meer naar binnen te gaan. Eigenlijk wilde hij dat wel, maar zo'n persoon wilde hij niet zijn. "Maar wat moeten we dan Oliver? Als die griever hier naar binnen wil walsen, dan doet hij dat toch wel! Wat onze houding daartegenover ook is."

Terug naar boven Ga naar beneden
Oliver
Oliver
Admin
Keeper
- Sloppers
stung

PROFIEL
Tag : The real trouble with reality is that there's no background music.

Aantal berichten : 1976

Registratiedatum : 16-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 20 Years
Job: Trying to get his shit together. It isn't working. Please send help.
Relationship: Depends if you like a complaining alcoholic.

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyma jun 29 2015, 20:16

Hij had de woorden van Max aangehoord, proberend te verbergen dat hij onder de indruk was. Oliver was dus niet de enige die het niet had op Runners, terwijl hij er zelf een was geweest. Maar ergens kon hij het wel begrijpen. Het labyrint was mysterieus geweest, bood antwoorden, antwoorden die niemand had maar wel wilde hebben, het bood een uitweg. Daarom had Oliver zich opgegeven, maar na al het gedoe met de Griever had de jongen ook wel gezien dat het labyrint alleen maar tijdverdrijf zou zijn en een uitweg waarschijnlijk nooit gevonden zou worden. Hij haalde onverschillig zijn schouders op met het horen van Max opmerking over de Griever. 'Weet ik veel, doodgaan? Hebben de Baggers tenminste iets te doen.' Was zijn cynische opmerking. Hij had een van de baggers ontmoet, Eleanor. Als Oliver niet in een slechte bui was geweest had hij haar misschien wel aardig gevonden, maar hij was alleen maar in slechte buien de laatste tijd dus aardig zijn zat er voor hem niet in. Hij gaapte, de vermoeidheid van de afgelopen nachten weinig tot geen slaap kropen langzaam weer naar binnen bij hem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Max
Max
Admin
Keeper - Builders

PROFIEL
Tag : Living the Leeds Life

Aantal berichten : 1653

Registratiedatum : 12-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 17 jaar
Job: Builder
Relationship: If I loose myself tonight, it will be by your side

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyvr jul 03 2015, 20:05

Hij kreeg niet veel meer dan een cynische opmerking, en weer keek Max opzij. Hij keek naar het niks op de muren, om vervolgens gegaap van Oliver te horen. "Ik denk dat je m'n punt begrijpt." Hij had niet veel meer te zeggen. Hij wist dat er iets zou knappen als hij het hierover zou hebben met Oliver, maar hij leek nu weer wat rustiger. Het belangrijkste was nu dat hij weer in een routine kwam, en dat het duidelijk was dat die routine niet die van de runners zou zijn. "Hoe gaat Hayden ermee om?" vroeg hij, in de hoop dat het antwoord positief zou zijn en dat Oliver er iets door zou opbeuren.

Terug naar boven Ga naar beneden
Oliver
Oliver
Admin
Keeper
- Sloppers
stung

PROFIEL
Tag : The real trouble with reality is that there's no background music.

Aantal berichten : 1976

Registratiedatum : 16-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 20 Years
Job: Trying to get his shit together. It isn't working. Please send help.
Relationship: Depends if you like a complaining alcoholic.

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyza jul 04 2015, 00:13

Oliver keek weg en knikte alleen. Max wilde hij niet kwaad maken, niet zozeer omdat hij hem mocht, maar omdat Max nu dingen wist waarvan Oliver liever niet wilde dat hij dit aan alle andere laarders zou doorvertellen. Boosheid kon veel dingen met mensen doen. Hij wreef in zijn ogen om de slaap er wat uit te houden en staarde vervolgens naar de grond terwijl zijn hand van zijn ogen naar zijn nek ging om daar de rode kleur wat weg te poetsen. Hayden, niet het beste onderwerp om over te beginnen maar wel een kleine verbetering. 'We hebben elkaar niet zoveel gezien. Ik heb de laatste dagen mensen nogal ontweken, vanwege mijn.. humeur.' Zei hij twijfelachtig. Humeur kon je het niet echt meer noemen, het was meer zijn karakter geworden. 'Ik bedoel, als je kijkt wat ik met Evangeline heb gedaan, ik was gewoon bang dat..' Zijn stem stierf weg. Hij was bang dat hij Hayden of iemand anders nog eens iets aan ging doen. Eerlijker, hij was bang van zichzelf. Hij wist niet zeker wat hij zou doen als hij bepaalde mensen zou zien. Hij had Evangeline ook voor de tweede keer bij de keel gepakt toen ze elkaar weer hadden gezien, maar dat had ze gewoon verdiend. Oliver staarde naar de grond terwijl hij Max oordeel afwachtte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Max
Max
Admin
Keeper - Builders

PROFIEL
Tag : Living the Leeds Life

Aantal berichten : 1653

Registratiedatum : 12-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 17 jaar
Job: Builder
Relationship: If I loose myself tonight, it will be by your side

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyzo jul 05 2015, 10:15

Hij had wel gedacht dat het lastig was geweest om om te gaan met de situatie. Niet alleen was Oliver bijna dood geweest, maar de steek had Oliver's karakter een grote klap gegeven. En niemand die zij dat dat nog bij zou draaien. Misschien was dit wel de nieuwe Oliver, de veranderde Oliver. "Weet ze wel hoe het nu in elkaar zit?" Doelend op zijn toch wel lichtgeraaktheid, agressie en chagrijnigheid.
Toen werd zijn zorg gewekt door zijn opmerking over Evangeline. "Wat is er met haar gebeurd?" vroeg hij, en de toon in zijn stem was hoorbaar veranderd. Hij realiseerde zich dat hij haar een tijd niet had gezien. Was er iets met haar aan de hand? Was ze gewond geraakt?

Terug naar boven Ga naar beneden
Oliver
Oliver
Admin
Keeper
- Sloppers
stung

PROFIEL
Tag : The real trouble with reality is that there's no background music.

Aantal berichten : 1976

Registratiedatum : 16-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 20 Years
Job: Trying to get his shit together. It isn't working. Please send help.
Relationship: Depends if you like a complaining alcoholic.

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyzo jul 05 2015, 10:36

Wist Hayden eigenlijk wel hoe hij in elkaar zat? De vraag van Max drong diep in hem door. Hij had haar zo veel mogelijk ontweken, net als de rest van iedereen, en haar nauwelijks gesproken. Ze moest toch wel een beetje doorhebben wat er aan de hand was, toch? 'Ik weet het niet echt.' Mompelde Oliver terwijl hij nog steeds naar zijn voeten staarde. Oliver kon zich wel voor zijn kop slaan toen hij het woord Evangeline uit zijn mond had laten komen. Natuurlijk werd Max daar bezorgd over, ze was een keeper. 'Wel uhm, toen ik gestoken was en naar de Blood House was gebracht, toen heeft Evangeline mijn hand eraf gehakt. Ik had haar toen naar de keel gegrepen want iets in mij draaide compleet door..' Hij viel even weg en beet op zijn lip. Moest hij de rest ook vertellen? 'Een dag of twee geleden kwamen we elkaar weer tegen. Eigenlijk zonder enige reden dan blinde woede had ik het weer gedaan, alleen sterker. Maar ze leeft nog.' Het laatste was opgewekt bedoeld maar Oliver kon ook wel raden dat dit niet bij Max in de smaak zou vallen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Max
Max
Admin
Keeper - Builders

PROFIEL
Tag : Living the Leeds Life

Aantal berichten : 1653

Registratiedatum : 12-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 17 jaar
Job: Builder
Relationship: If I loose myself tonight, it will be by your side

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyma jul 06 2015, 10:42

Langzaam haalde Max zijn schouders op, alsof het logisch was wat hij nu ging zeggen. "Ze is slim genoeg om het te begrijpen als je haar ervan op de hoogte brengt." En hij kon zich niet voorstellen dat ze er geen begrip voor zou tonen. Waren zij niet een gevalletje love at first sight? Hij kon zich herinneren dat hij even een boompje was gaan hakken, en toen hij terugkwam, waren zij all boombieboom een koppel.
Zijn aandacht werd weer naar Evangeline getrokken. Hij knikte begrijpend toen Oliver zei dat hij haar bij haar kil had gegrepen toen zijn hand afgehakt werd. Max kon zich geen voorstelling maken bij de pijn, naast de pijn van gestoken zijn. Hier kon Max hem nauwelijks op aanspreken. Maar het ging verder, en dat was iets wat hij niet had verwacht. "Jezus, Oliver. Waarom deed je dat? Gelukkig dat ze nog leeft ja!" Hij haalde diep adem via zijn neus en keek even weg, maar keek Oliver daarna weer strak aan. "Echt hoor, dat kan je niet doen. Chagrijnig karakter of niet, je hebt je maar te beheersen als je woedend bent."

Terug naar boven Ga naar beneden
Oliver
Oliver
Admin
Keeper
- Sloppers
stung

PROFIEL
Tag : The real trouble with reality is that there's no background music.

Aantal berichten : 1976

Registratiedatum : 16-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 20 Years
Job: Trying to get his shit together. It isn't working. Please send help.
Relationship: Depends if you like a complaining alcoholic.

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Emptyma jul 06 2015, 16:18

Natuurlijk zou Max zou heftig reageren, Oliver had immers iemand aangevallen zonder echte, enige reden. Behalve dan dat de rede zijn hand afhakken was. Maar dat was haast ongeldig. Hij haalde zijn schouders op. 'Ik kon er niets aan doen. Het gebeurde gewoon.' Zei hij kort, niet veel zin in hebbend om een hele uitleg te geven. 'Maar ze bleef ook maar aan mn kop zeiken. Over wat ik wist.' Alsnog geen rede om iemand aan te vallen, bedacht hij zich. Maar waar had Max moeite mee, Evangeline leefde nog en alles was goed en wel. Oliver probeerde zich zo kalm mogelijk te houden, maar zijn irritatie begon goed omhoog te komen. Plus een nacht slecht slapen zorgde ook nog wel voor enige moeite om zich rustig te houden. Van buiten zag hij er misschien nog oké uit, van binnen leek hij haast op springen te staan. En het was duidelijk geen goed idee om nog een keer tegen Max uit te vallen, want die jongen had al genoeg te verduren gehad. 'Ik ga ook niet beloven dat ik het nooit meer doe want ik heb geen enkel idee of het nog eens gaat gebeuren.' Beet hij hem toe voordat Max nog op het idee kon komen. Hij wreef in zijn ogen en onderdrukte een gaap. Zijn ogen waren op Max gefixeerd, wachtend op een reactie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud

PROFIEL
RPG SHEET

Goodbye to yesterday Empty
BerichtOnderwerp: Re: Goodbye to yesterday   Goodbye to yesterday Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Goodbye to yesterday
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Goodbye Sweetheart [AG]
» Sunny, yesterday my life was filled with rain [&HAYDEN]

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
The Maze Runner :: THE GLADE :: Meeting Cabin-