IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

F

F

A

T

S

S

R

E

P

E

E

K



Builders



Cooks


Med
Jackers



Slicers

S

R

E

N

N

U

R

S

T

I

D

E

R

C

© 2015 The Maze Runner staat onder de leiding van de administratoren en is auteursrechtelijk beschermd. The Maze Runner wordt ondersteund door Actieforum en is vormgegeven door Max en Hayden, en de widgets door Anja. Alle teksten, karakters, verhaallijnen, codes en afbeeldingen zijn auteursrechtelijk beschermd en dienen niet zonder toestemming te worden gebruikt.
SWITCH ACCOUNTS




Deel
 

 A map to a better place

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Max
Max
Admin
Keeper - Builders

PROFIEL
Tag : Living the Leeds Life

Aantal berichten : 1653

Registratiedatum : 12-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 17 jaar
Job: Builder
Relationship: If I loose myself tonight, it will be by your side

A map to a better place Empty
BerichtOnderwerp: A map to a better place   A map to a better place Emptyvr sep 25 2015, 21:18


A map to a better place 29zeao5


Max had niet met Anthony of een andere med-jacker gesproken, maar er waren nu wat dagen voorbij gegaan sinds Evangeline de injectie met het tegengif toegediend had gekregen. Bij Oliver had het direct gewerkt, en al snel had hij zich goed ("goed") genoeg gevoeld om naar buiten te gaan en rond te lopen. Max hoopte dat het ook zo spoedig bij Evangeline zou werken. Hij voelde zich bezwaard haar met te veel vragen te beladen, maar hij vond dat hij met haar moest praten. Hij dwong zichzelf niet te veel te zoeken achter dat ze zijn naam had geroepen op het moment dat ze gestoken werd, want hij wist via Oliver wat voor vreemde beelden konden verschijnen door het gif. Maar hij kon het niet negeren, en wie weet vond ze het prettig dat hij er met haar over kwam spreken - misschien juist niet, maar hij wilde in ieder geval de optie aanbieden, en de deur openhouden.
Hij had een rustig plekje uitgekozen. Eerder die dag was hij naar haar toegegaan om te vragen of ze naar de tuinen wilde komen. Daar was het gras lang genoeg om je tussen te verstoppen, en tijdens een van de periodes dat er niks vernield/verbrand/gesloopt was, had hij er een simpel bankje in elkaar gezet. Daar zat hij nu, met zijn gezicht wat omhoog gericht, alsof daardoor zonnestralen zijn huid zouden verwarmen. Zijn armen hingen over de rugleuning, en kort hield hij zijn ogen gesloten. Op rustiger momenten als deze was het leven hier niet zo gek.


.Max
Terug naar boven Ga naar beneden
Evangeline
Evangeline
Keeper - Slicers
Stung

PROFIEL
Tag : YO SOY UN PATO :3

Aantal berichten : 1115

Registratiedatum : 16-05-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 17
Job: Keeper - Slicers
Relationship: Just a little bit caught in the middle -life is a maze and love a riddle

A map to a better place Empty
BerichtOnderwerp: Re: A map to a better place   A map to a better place Emptyzo sep 27 2015, 17:43


Hijgend werkte ze zichzelf het lange gras door. Waar was hij? De hitte, haar verslechterde conditie en haar been werkte nu ook niet bepaald mee. Een zwaar gevoel lag ergens in haar onderbuik op de loer, klaar om zich ieder moment naar boven te werken en om te zetten in paniek. Alleen zijn, al was het maar even, maakte haar doodsbang. Toch probeerde ze zich kalm te houden. Zo groot was het gebied van de Track-Hoes nu ook weer niet, ze vond hem wel. Daarbij, misschien was hij wel gewoon laat.
Max' kleine bezoekje was niet de meest perfecte timing geweest, maar inmiddels was het alcohol van de avond met Oliver uit haar bloed verdwenen en Homestead weer zo goed als bewoonbaar. Nu kon ze het niet langer ontlopen. Ze wist ook niet of ze dat wilde, want het gevoel dat al dagen zwaar op haar drukte, was ook geen pretje. Ze realiseerde zich plotseling hoeveel er gebeurd was, sinds de Maze. Het had enkel gevoeld alsof ze een nutteloos schepsel was, dat steeds maar rustte, terwijl ze de Glade had kunnen helpen. Het was een kwelling geweest, het niets kunnen doen. Daar moest ze het ook maar eens met Max over hebben. Als ze zich hier door het gras heen kon werken, kon ze ook weer aan het Slicen. Ach, waar had ze het ook over? Natuurlijk was dat niet waar ze vandaag met Max over ging praten. Hij had met Oliver gepraat, ze moest zichzelf niet voor de gek houden. Dit was haar kant van het verhaal. Haar kruisverhoor. Ze slikte hoorbaar. Haar armen liet ze zakken terwijl ze een aantal keren snel haar blik verplaatste. Bijna werd ze er zo duizelig van dat ze omviel. Toen zag ze Max. Opgelucht begon ze op het bankje af te stappen, waar ze hem zo ontspannen zag zitten. Al snel deden haar gedachten haar stoppen. Hoe wist ze... Hoe wist ze zo zeker dat dit niet weer een hallucinatie was? Ze beet op haar inmiddels kapotte onderlip. Door op hem af te gaan.
'Hé,' groette ze een met ogen gesloten Max.
Terug naar boven Ga naar beneden
Max
Max
Admin
Keeper - Builders

PROFIEL
Tag : Living the Leeds Life

Aantal berichten : 1653

Registratiedatum : 12-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 17 jaar
Job: Builder
Relationship: If I loose myself tonight, it will be by your side

A map to a better place Empty
BerichtOnderwerp: Re: A map to a better place   A map to a better place Emptywo sep 30 2015, 01:29


A map to a better place 29zeao5


Voor hij het wist, was hij weg aan het soezen. De laatste dagen waren uitputtend geweest, en dat begon Max nu fysiek te merken. Hij schrok een beetje op toen hij Evangeline's stem hoorde. Hij draaide met een schok om, maar ontspande snel. Hij trok zijn arm van de rugleuning af en schoof wat opzij, om zo plaats te maken. "Hey," glimlachte hij haar toe. Het was goed om te zien dat ze zo erg opgeknapt was. Lichamelijk, in ieder geval, want hij wist niet wat er in haar hoofd omging. En als hij af moest gaan op zijn ervaring met Oliver, was er daar bovenin nog veel gaande. "Hoe voel je je?" Het labyrint ingaan, zijn naam roepen; het was allemaal ondergeschikt aan hoe het met haar ging. "Je ziet er goed uit." De kleur in haar gezicht was teruggekomen, en de blauwe aderen waren verdwenen.


.Max
Terug naar boven Ga naar beneden
Evangeline
Evangeline
Keeper - Slicers
Stung

PROFIEL
Tag : YO SOY UN PATO :3

Aantal berichten : 1115

Registratiedatum : 16-05-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 17
Job: Keeper - Slicers
Relationship: Just a little bit caught in the middle -life is a maze and love a riddle

A map to a better place Empty
BerichtOnderwerp: Re: A map to a better place   A map to a better place Emptyvr okt 02 2015, 22:47

Max leek geschrokken bij het horen van haar begroeting. Zijn reflex nestelde zelfs ergens in haar onderbuik een schuldgevoel -Lag het aan haar, dat iedereen zo gejaagd leek? Eve duwde haar griezelig reële angst opzij toen hij zich weer ontspande en plaatsmaakte op het bankje. Even schatte ze weifelend de hoogte ervan in, en ze het zou halen als ze zich gewoon zou laten vallen, zodat ze niet per se door haar knieën hoefde. Ze besloot voorlopig maar gewoon te blijven staan, misschien was dat het beste met haar verwondingen. Zijn glimlachende begroeting was weer iets dat haar deed twijfelen. Was het gemeend, of enkel om haar nog wat koek te voeren voor ze zonder eten in de Slammer zou worden gegooid? 'Hoe gaat het met je?' De vraag bracht haar van haar stuk. Wederom. Hij leek oprecht geïnteresseerd en het leek haar dus wel zo beleefd koortsachtig naar een antwoord te zoeken. Het probleem was echter dat het niet wilde lukken. Juist toen ze haar mond wilde openen en had bedacht dat ze eerlijk aan hem toe kon geven dat ze het niet wist, zei hij tot haar opluchting; 'Je ziet er goed uit.' Ze liet de in haar keel achtergebleven adem langzaam tussen haar lippen door ontsnappen. Bij de volgende inademing verscheen een kleine glimlach op haar gelaat. 'Dankje,' zei ze, haar broek gladstrijkend om zich voor te bereiden om te gaan zitten, 'zo voel ik me ook. Geloof ik.' Haar rechterhand omklemde de rugleuning, terwijl ze al haar gewicht hierop verplaatste en met een wrange gezichtsuitdrukking haar knie boog. Met een zucht nam ze uiteindelijk, minder moeizaam dan verwacht, naast hem plaats op de bank. Een kort moment stond ze zichzelf toe te genieten van het koelere briesje dat haar plakkerige haren weer losmaakte van haar gezicht. Al snel kwam ze weer terug bij de realiteit. Hij was er, en dat viel niet te ontkomen noch te ontkennen. Met een diepe ademhaling vroeg ze; 'Je... Wilde me spreken?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Max
Max
Admin
Keeper - Builders

PROFIEL
Tag : Living the Leeds Life

Aantal berichten : 1653

Registratiedatum : 12-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 17 jaar
Job: Builder
Relationship: If I loose myself tonight, it will be by your side

A map to a better place Empty
BerichtOnderwerp: Re: A map to a better place   A map to a better place Emptyza okt 03 2015, 20:11


A map to a better place 29zeao5


Evangeline leek twijfelend, een beetje onzeker, in zowel haar bewegen als haar spreken. Hij gaf haar even de tijd om te gaan zitten en te antwoorden, wat haar moeite leek te kosten. Max draaide naar haar toe zodra ze zat, met een been op de bank en de ander met zijn voet op de grond rustend. "Het wordt nog beter," probeerde hij haar gerust te stellen. "Niet dat Oliver het beste voorbeeld is, maar hij is er fysiek wel weer helemaal bovenop gekomen." Even een missende hand negerend, wat in principe niet door de injectie zelf was gekomen, maar door een poging hem te redden.
"Ja.. Ja, ik wilde je graag spreken," begon hij langzaam. Hij legde even zijn hand in zijn nek voor hij hem weer op de rugleuning legde. Hij liet zijn duim over de splinters gaan. Hij voelde ze prikken, maar zijn ruwe huid voorkwam dat ze in hem bleven hangen. "Ik sprak kort met Oliver, en.." Hij wist niet goed hoe hij dit moest benoemen. "Het is wellicht niks, maar ik wilde je graag de opening bieden om er iets over te zeggen als dat nodig is. Dus.. Oliver zei dat je mijn naam riep toen je gestoken werd." Oliver had flitsen gezien van het leven voor de glade, maar ook last gehad van hallucinaties. Misschien was het in Evangeline's geval geen van beiden, maar was het een soort spastische reactie geweest en was er geen enkele reden geweest dat ze zijn naam had geroepen. En niet alleen wilde hij Evangeline de ruimte geven er over te praten; hij was zelf ook benieuwd. Wat als ze iets van hem had gezien in die flitsen?


.Max
Terug naar boven Ga naar beneden
Evangeline
Evangeline
Keeper - Slicers
Stung

PROFIEL
Tag : YO SOY UN PATO :3

Aantal berichten : 1115

Registratiedatum : 16-05-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 17
Job: Keeper - Slicers
Relationship: Just a little bit caught in the middle -life is a maze and love a riddle

A map to a better place Empty
BerichtOnderwerp: Re: A map to a better place   A map to a better place Emptyza okt 03 2015, 20:59

Het stelde haar nu niet bepaald gerust, dat hij Oliver als voorbeeld aanhaalde. Ze was nog liever fysiek niet in orde dan wat hij dagelijks geestelijk meemaakte. En wanneer ze terugdacht aan de dagen die ze in de Meeting Cabin had moeten slijten, niet in staat zich nuttig te maken, was het heel wat om dat te zeggen. Een vluchtige glimlach lag rond haar lippen als antwoord, maar verdween weer met de wind toen hij haar vraag beantwoordde met een 'Ja... Ja, ik wilde je graag spreken.' Als ze er nu niets over had gezegd, had ze het misschien nog even kunnen rekken. Dan had ze tijdens hun koetjes en kalfjes nog na kunnen denken over de manier waarop ze het zou formuleren. Eve had het gevoel alsof ze geen enkel woord verkeerd mocht zeggen, of er hingen consequenties aan. Zowel voor haar als voor Oliver. Ze draaide haar hoofd naar hem toe om hem van wal te horen steken en hem haar volle -onverdeelde- aandacht te schenken. Zijn dus. Dat deed het hem. En dat wat volgde. Een voor een druppelde de woorden binnen, tot ze het begreep. O God. Even bracht ze haar handen naar haar gezicht, in een poging de verwarring weg te wrijven. Was ze opgelucht, dat het hier over ging? Dat dit de voornaamste reden was waarom hij haar wilde spreken? Ze wist niet of het nu heel veel beter was, eigenlijk. 'Ehm... Ja. Dat.' Wat een overtuiging, en souplesse weer. Wat ging ze hem vertellen? Het was in de eerste plaats niet dat ze dingen voor hem achter wilde houden. Het was meer de twijfel, van hoe ze het onder woorden moest brengen. Ze schudde haar hoofd, terwijl ze haar ogen dichtkneep. 'Ik... Oké.' Daarmee herstelde ze zichzelf, en ze zette zich ertoe hem aan te kijken. 'Ik zag je, vlak nadat ik gestoken was. In de Maze, bedoel ik.' Haar blik zocht naar bevestiging, betekenis. Ze had verwacht dat ze zich misschien zou schamen wanneer ze het met hem zou delen, maar gek genoeg was dat niet het geval. Enkel haar frustratie groeide, bij het inzien hoe weinig ze eigenlijk wist van de situatie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Max
Max
Admin
Keeper - Builders

PROFIEL
Tag : Living the Leeds Life

Aantal berichten : 1653

Registratiedatum : 12-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 17 jaar
Job: Builder
Relationship: If I loose myself tonight, it will be by your side

A map to a better place Empty
BerichtOnderwerp: Re: A map to a better place   A map to a better place Emptyzo okt 11 2015, 15:03


Weer liet Max een stilte vallen, Evangeline de ruimte gevend om na te denken en haar gedachtes onder woorden te brengen. Maar toen ze dat deed, maakte dat niet veel duidelijk. Hij leunde naar achter, krabde achterop zijn hoofd en keek peinzend voor zich uit. "En.. weet je wat dat betekent?" Hij dacht het antwoord al te weten, namelijk nee, hij verwachtte niet dat ze wist wat het betekende. Hij wilde meer informatie, maar hij wist nauwelijks wat hij kon vragen. Deed hij iets terwijl hij daar stond? Was het een soort hersenschim, of had ze hem daar echt zien staan, alsof hij daar fysiek aanwezig was geweest? Het waren nutteloze vragen die hen niet verder zouden brengen, maar het waren de enige soort vragen die hij kon stellen. "En.. zag je nog meer?" Misschien had ze ook nog andere dingen gezien, die misschien verband met elkaar hielden? Misschien konden ze daar wat wijzer uit worden?

.Max
Terug naar boven Ga naar beneden
Evangeline
Evangeline
Keeper - Slicers
Stung

PROFIEL
Tag : YO SOY UN PATO :3

Aantal berichten : 1115

Registratiedatum : 16-05-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 17
Job: Keeper - Slicers
Relationship: Just a little bit caught in the middle -life is a maze and love a riddle

A map to a better place Empty
BerichtOnderwerp: Re: A map to a better place   A map to a better place Emptydi okt 13 2015, 21:23

Hij wilde meer weten, dat snapte ze ook wel. Het probleem was echter dat ze het ook niet wist. Het was niet alsof ze verreikt was met alle kennis die ze nodig had, nu ze gestoken was, en het was gewoonweg dom dat ze dat eens gedacht had. Dat stomme, naïeve meisje, dat de Maze ingerend was zonder erbij na te denken. Dat veel te impulsieve meisje. Eve vervloekte haar, maar ze kon er helemaal niets aan doen. Zijn vraag liet haar peinzen. Haar eerste gedachten was dat een directe 'nee'. Maar dat zou niet eerlijk zijn. Het was wel het minste wat ze voor hem kon doen, nadenken voor ze hem zonder antwoorden achter zou laten. 'En... zag je nog meer?' leek hij voorzichtig aan te dringen. Peinzend wreef Evangeline over haar gefronste voorhoofd. Wat kon ze zich nog herinneren? Het frustreerde haar zo erg dat ze haar nagels in haar handpalm duwde om het tenminste een beetje tot uiting te kunnen brengen. Ze wist het niet. Ze wist het niet. En dat moest ze hem gaan vertellen. Ze kneep haar ogen dicht en ademde scherp ik. 'Ik zag...' begon ze weifelend, Ik zag niet jou. Ik bedoel...' verward schudde ze haar hoofd en keek hem aan. Misschien dat ze het in een tweede poging wel onder woorden zou kunnen brengen. 'Jawel, ik zag je wel. Alleen, je leek veel... jonger. Zorgelozer. God, ik weet nog dat het allemaal zo levendig leek. Ik weet nog dat ik naar je schreeuwde dat je bij de Griever weg moest gaan...' Ze stopte met praten en keek hem aan alsof dit alles was dat ze te melden had. Alsof ze klaar was en in afwachting wat hij te zeggen had. Toen schoot haar iets te binnen. Iets dat misschien wat vreemd was om te melden, maar het was iets waar hij recht op had te weten. Ze beet kort op haar lip en besloot het er toen maar uit te gooien. Alsof het iets terloops was. Alledaags, iets dat over het weer ging. 'Ik heb je niet meer 'gezien', maar ik heb een gisterenavond een tekening gemaakt. Ik denk dat ehm, ik jou getekend heb.' Ze blies een ontsnapte haarlok uit haar gezicht. Nee. Het lukte haar niet. Het was nu eenmaal niet alledaags, en het zag er niet naar uit alsof dat het snel zou worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud

PROFIEL
RPG SHEET

A map to a better place Empty
BerichtOnderwerp: Re: A map to a better place   A map to a better place Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
A map to a better place
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» What did i wrong to come to this place?
» Ain't no place like home
» This place stinks>Anthony

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
The Maze Runner :: THE GLADE :: Gardens-