IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

F

F

A

T

S

S

R

E

P

E

E

K



Builders



Cooks


Med
Jackers



Slicers

S

R

E

N

N

U

R

S

T

I

D

E

R

C

© 2015 The Maze Runner staat onder de leiding van de administratoren en is auteursrechtelijk beschermd. The Maze Runner wordt ondersteund door Actieforum en is vormgegeven door Max en Hayden, en de widgets door Anja. Alle teksten, karakters, verhaallijnen, codes en afbeeldingen zijn auteursrechtelijk beschermd en dienen niet zonder toestemming te worden gebruikt.
SWITCH ACCOUNTS




Deel
 

 Give me something to do

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Oliver
Oliver
Admin
Keeper
- Sloppers
stung

PROFIEL
Tag : The real trouble with reality is that there's no background music.

Aantal berichten : 1976

Registratiedatum : 16-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 20 Years
Job: Trying to get his shit together. It isn't working. Please send help.
Relationship: Depends if you like a complaining alcoholic.

Give me something to do Empty
BerichtOnderwerp: Give me something to do   Give me something to do Emptyzo jun 14 2015, 17:16

De grassprietjes vielen een voor een ten prooi aan zijn hand. Ruw werden ze de aarde uit gerukt om vervolgens weer op de grond neer te dalen. Het was iets wat Oliver de afgelopen tien minuten al aan het doen was. Iemand moest toch het gras maaien? De jongen zat onder een van de bomen die op het open veld stonden en schaduw boden aan het warme weer. Hij had de hele dag de starende blikken genegeerd, maar het was moeilijk. Hij had het verwacht, hij was immers doodziek geweest en nu leek het alsof er niets aan de hand was geweest. Zijn hand stopte even met het gras plukken en hij wreef in zijn ogen. Slapen was ook al moeilijk. Nachtmerries in de vorm van de beelden die hij had gezien bleven hem maar achterna zitten en ook al was het maar een nacht geweest na al het gebeuren, hij had er nu al genoeg van. Zijn ogen gleden over de laar, iedereen die zijn gang ging en hij zat niets te doen. De jongen verveelde zich maar zoveel zin om iets te doen had hij ook niet. Zijn hand ging weer zorgvuldig te werk om het gras uit de grond te halen terwijl zijn hoofd naar allerlei andere dingen stond.

[Open]
Terug naar boven Ga naar beneden
Eleanor
Eleanor
Bagger

PROFIEL
Aantal berichten : 212

Registratiedatum : 04-06-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 15
Job: Bagger
Relationship:

Give me something to do Empty
BerichtOnderwerp: Re: Give me something to do   Give me something to do Emptyzo jun 14 2015, 19:25

Eleanor liep een beetje doelloos rond. Ze had nog geen baantje en ze twijfelde over wat ze zou gaan doen. Ze zou in ieder geval géén Slicer worden, zo veel was zeker. Koken kon ze ook niet. Ze wist niet eens hoe lang aardappelen moesten koken. Eigenlijk leek het haar wel wat om een Bagger te worden, zoals dat blijkbaar heette. Het leek haar wel een mooie baan. Was dat macaber van haar? Hoe dan ook, er waren op dit moment geen lijken om te begraven, dus zelfs als ze die baan had, had ze nog niets te doen. Ze moest misschien maar eens met mensen gaan praten. En dat was eng. Ze stelde het dus vrij lang uit. Ze had eerst een tijdlang zitten tekenen. Ze had het graf van Alylore nagetekend. Het was haar eerste tekening in haar schetsboekje. Ze had het boekje inmiddels weer opgeborgen in haar enorme vestzak.
Uiteindelijk haalde ze diep adem en stapte op een jongen af die tegen een boom aan zat en gras plukte. Goed, dan stoorde ze hem in ieder geval niet bij iets belangrijks. Ze had hem nog niet eerder gezien. Kom op, Eleanor, zorg dat je mensen leert kennen. Zorg dat je erbij gaat horen. Ze voelde zich hier nog steeds een buitenstaander, ondanks de vriendelijkheid van de anderen. Ze stak haar hand op. "Hallo", zei ze. "Hoe gaat het?" Ze ging in kleermakerszit in het gras zitten en glimlachte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Oliver
Oliver
Admin
Keeper
- Sloppers
stung

PROFIEL
Tag : The real trouble with reality is that there's no background music.

Aantal berichten : 1976

Registratiedatum : 16-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 20 Years
Job: Trying to get his shit together. It isn't working. Please send help.
Relationship: Depends if you like a complaining alcoholic.

Give me something to do Empty
BerichtOnderwerp: Re: Give me something to do   Give me something to do Emptyzo jun 14 2015, 19:35

Iemand die hij niet herkende kwam bij hem zitten. Een meisje, jong gezicht, duidelijk wat nerveus. Oliver keek haar even aan met een niet al te vriendelijke blik en staarde toen weer naar het gras terwijl hij de stomp waar eerst zijn andere hand aan had gezeten dichter naar zich toe trok. Hij schaamde zich er niet voor, het was gewoon ongemakkelijk voor hem. "Hallo", zei ze. "Hoe gaat het?" Oliver wachtte even met antwoorden. Het meisje was er duidelijk op uit om vrienden te worden, Oliver absoluut niet. Dus hoe ging hij dit oplossen. Aan de ene kant wilde hij net zo kortaf doen als hij altijd was, maar aan de andere kant zag ze er onschuldig uit en wilde hij het haar niet aan doen. 'Oke.' Zei hij alleen als antwoord. Kortaf maar niet al te onvriendelijk. Misschien zou ze de boodschap begrijpen en weggaan. 'Hoe lang ben je hier al?' Waarom had hij dat gezegd, als hij zo graag wilde om alleen te zijn, waarom ging hij dan in op een gesprek? Wat zat hij in godsnaam te denken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Eleanor
Eleanor
Bagger

PROFIEL
Aantal berichten : 212

Registratiedatum : 04-06-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 15
Job: Bagger
Relationship:

Give me something to do Empty
BerichtOnderwerp: Re: Give me something to do   Give me something to do Emptyma jun 15 2015, 10:37

Het antwoord dat ze kreeg was redelijk kort. Eleanor was blij dat hij zelf de volgende vraag stelde, want eigenlijk wist zij nu al niet meer wat ze moest zeggen. Ze kon moeilijk doodleuk gaan vragen waar zijn arm gebleven was. Ze deed nu al haar best om niet te staren. Staren was vreselijk onbeleefd. 'Hoe lang ben je hier al?' vroeg de jongen. Eleanor glimlachte. "Sinds gisteren. Jij?" Zou iedereen hier op haar leeftijd aankomen? Als dat zo was, moest hij hier al jaren zitten. Maar misschien lette de Box wel niet op leeftijden en was hij hier drie dagen. Het kon allemaal. Eleanor had het gevoel dat ze nog niets begreep van deze plek. "Hoe heet je eigenlijk? Ik ben Eleanor", zei ze (ah, het voelde goed om zichzelf voor te kunnen stellen), terwijl ze haar linkerhand uitstak. Ze was zelf rechtshandig, maar aangezien de jongen geen rechterhand had... tja. Ze wilde echt weten wat er gebeurd was. Was het een ongeluk? Was het in de Laar gebeurd of in het leven ervoor? Misschien was het zelfs zonder rechterarm geboren, dat gebeurde ook wel eens. Niet vragen. Stel je eens voor hoe vervelend het zou zijn als iedereen die je tegenkwam meteen over die arm zou gaan praten? Ze hield er dus haar mond maar over.
Terug naar boven Ga naar beneden
Oliver
Oliver
Admin
Keeper
- Sloppers
stung

PROFIEL
Tag : The real trouble with reality is that there's no background music.

Aantal berichten : 1976

Registratiedatum : 16-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 20 Years
Job: Trying to get his shit together. It isn't working. Please send help.
Relationship: Depends if you like a complaining alcoholic.

Give me something to do Empty
BerichtOnderwerp: Re: Give me something to do   Give me something to do Emptyma jun 15 2015, 11:05

Hij voelde het meisje naar zijn hand staren maar negeerde het. Ze zou er dus niet zo lang zijn als ze er zo geneigd naar was om te vragen. Gisteren was ze aangekomen, het verklaarde een heleboel. Oliver knikte alleen. Uit zijn ooghoeken zag hij haar haar hand uitsteken, de goede ook nog eens, en ze stelde zich voor als Eleanor. Een mooie naam moest hij toegeven. 'Oliver.' Stelde hij zich kort voor. 'Maar als je hier pas sinds gisteren bent heb je dus al die shit met de Griever gemist.' Merkte hij onverschillig op. Hij had haar sinds ze bij hem was gaan zitten nauwelijks aan gekeken. Misschien was dat ook iets waar hij moeite mee had gekregen.

[Mobielpost]
Terug naar boven Ga naar beneden
Eleanor
Eleanor
Bagger

PROFIEL
Aantal berichten : 212

Registratiedatum : 04-06-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 15
Job: Bagger
Relationship:

Give me something to do Empty
BerichtOnderwerp: Re: Give me something to do   Give me something to do Emptyma jun 15 2015, 13:23

De jongen gaf geen antwoord op haar eerste vraag, maar daarna stelde hij zich voor als Oliver. 'Maar als je hier pas sinds gisteren bent heb je dus al die shit met de Griever gemist', zei Oliver. "Welke... eh, welk gedoe?" vroeg Eleanor, omdat ze het woord dat Oliver had gebruikt niet wilde herhalen. Griever, weer dat woord. Het was het eerste woord dat ze in dit leven had gezegd, maar het leek niet veel goeds te betekenen. De naam klonk al niet erg vrolijk, maar schijnbaar waren ze wel wat erger dan 'niet erg vrolijk'. Wat had Hayden gezegd? Een dode en een zwaar gewonde? Ze dacht aan Alylores graf en slikte. Alylore was de dode. En de gewonde... Haar blik gleed weer even naar de leegte waar Olivers rechterarm had moeten zijn en daarna snel naar de grond. Ah.
Terug naar boven Ga naar beneden
Oliver
Oliver
Admin
Keeper
- Sloppers
stung

PROFIEL
Tag : The real trouble with reality is that there's no background music.

Aantal berichten : 1976

Registratiedatum : 16-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 20 Years
Job: Trying to get his shit together. It isn't working. Please send help.
Relationship: Depends if you like a complaining alcoholic.

Give me something to do Empty
BerichtOnderwerp: Re: Give me something to do   Give me something to do Emptyma jun 15 2015, 18:56

Ze wist werkelijk niets. Maar hij kon het haar niet kwalijk nemen, als ze hier pas een dag was. Oliver keek haar een moment aan, hij had het idee dat ze al iets wist maar niet haar mond open durfde te doen, hij schatte haar in als een verlegen iemand. Maar dat was hij ook geweest toen hij voor het eerst de Glade in was gekomen, hij had zich afgezonderd en had niet goed geweten wat hij moest doen, tot hij Hayden had ontmoet. Toen was alles snel gegaan. Zijn hand gebaarde naar het Maze waar de deuren van open stonden. 'Grievers, zitten in het labyrint daar. Verschrikkelijke beesten. Een leek het leuk om mij te steken en long story short ik verloor mijn hand door een of andere bitch en..' Hij stokte even, moest hij haar vertellen dat hij letterlijk was dood gegaan? Hijzelf kon het al moeilijk geloven dus hij besloot het weg te halen. '..Genas uiteindelijk.' Maakte hij zijn zin af terwijl zijn ogen zich weer op het gras concentreerde. Misschien had die meid, Eleanor, genoeg gehoord en zou ze weggaan, kon hij tenminste weer rustig zijn belangrijke taak als grasplukker uitvoeren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Eleanor
Eleanor
Bagger

PROFIEL
Aantal berichten : 212

Registratiedatum : 04-06-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 15
Job: Bagger
Relationship:

Give me something to do Empty
BerichtOnderwerp: Re: Give me something to do   Give me something to do Emptydi jun 16 2015, 11:32

Oliver gaf een korte uitleg over de gebeurtenissen. Hij hield het vrij kort, wat Eleanor niet verbaasde. Ze kon zich voorstellen dat hij het niet geweldig vond om over te praten. Waarschijnlijk had hij het maar ternauwernood overleefd. Anders had hij nu naast Alylore gelegen. Eleanor huiverde. Misschien was het nu ongepast om meer vragen te stellen, maar ze kon zich niet inhouden. Ze wilde hier meer over weten. Ze had deze eerste nacht nauwelijks kunnen slapen. Er waren geluiden uit het labyrint gekomen. Ze was eigenlijk wel blij dat de deuren van de reusachtige doolhof 's nachts gesloten waren, maar overdag waren ze wel open. En blijkbaar, aangezien ze aannam dat de twee aangevallen mensen overdag in het labyrint waren geweest, waren de grievers ook dan actief. Wat weerhield hen er dan van om gewoon de Laar binnen te komen? Eleanor wierp een zenuwachtige blik op de open labyrintdeur die ze vanaf hier kon zien. Als ze nou wist waar ze precies bang voor was... "Hoe zien ze eruit?" vroeg ze voorzichtig. Oliver was misschien wel de enige persoon in leven die er een had gezien. Hij was dé persoon om antwoorden van te krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Oliver
Oliver
Admin
Keeper
- Sloppers
stung

PROFIEL
Tag : The real trouble with reality is that there's no background music.

Aantal berichten : 1976

Registratiedatum : 16-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 20 Years
Job: Trying to get his shit together. It isn't working. Please send help.
Relationship: Depends if you like a complaining alcoholic.

Give me something to do Empty
BerichtOnderwerp: Re: Give me something to do   Give me something to do Emptydi jun 16 2015, 17:44

Zijn ogen gingen langzaam het veld over, Eleanor duidelijk negerend, en beken ieder persoon die er op dat moment aanwezig was, niet zo heel veel, even kort maar aandachtig om door te gaan naar de volgende. Dit deed hij tot er niemand weer over was en hij keerde terug naar het naar beneden staren. Het blonde meisje vroeg hoe ze eruit zagen, die monsterlijke Grievers. Hij haalde eerst zijn schouders op. Het denken aan de mechanische beesten maakte hem angstig maar de jongen wilde koste wat het kost dat niet aan de buitenkant laten zien. 'Ze zijn groot, zwart, lange poten, lelijk gezicht. En ze hebben een naald met gif.' Was zijn korte beschrijving zonder op te kijken. Het liefst had hij het er helemaal niet over en misschien was het gewoon beter om weg te lopen. Of haar gewoon weg te werken. Oliver haalde een hand door zijn haar en keek Eleanor aan. 'Heb je niet iets beters te doen?' Beet hij haar toe en bleef haar strak aankijken, wachtend op haar antwoord.
Terug naar boven Ga naar beneden
Eleanor
Eleanor
Bagger

PROFIEL
Aantal berichten : 212

Registratiedatum : 04-06-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 15
Job: Bagger
Relationship:

Give me something to do Empty
BerichtOnderwerp: Re: Give me something to do   Give me something to do Emptywo jun 17 2015, 12:01

'Ze zijn groot, zwart, lange poten, lelijk gezicht. En ze hebben een naald met gif', antwoordde Oliver. Eleanor was blij dat ze het antwoord nu had, maar toch voelde ze zich schuldig dat ze de vraag had gesteld. Het was gemeen van haar om hem daaraan terug te laten denken. Ze vroeg zich nog steeds af hoe groot ze precies waren, hoe snel ze waren, of ze veel poten ze hadden, hoe ze precies klonken (de geluiden die hier 's nachts te horen waren, waren onduidelijk en vervormd door de hoge muren), hoe hun ogen eruit zagen, of ze misschien een beetje op spinnen leken, of ze schubben of een vacht of een pantser hadden. Ze wilde ieder detail weten, maar ze hield haar mond. Ze schrok van Olivers harde toon toen hij vroeg of ze niets beters te doen had. "Ehm", mompelde ze. "Nou ja, eigenlijk niet echt. Ik heb nog geen baan. Ik wil wel bagger worden, maar..." Maar jij bent niet doodgegaan, dus er valt nu niemand te begraven. Fijn, Eleanor, goed aangepakt. "Maar ik kan wel... uhm... kijken of ik ergens kan helpen, ofzo. Sorry." Ze stond op en ging even met haar hand door haar haar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Oliver
Oliver
Admin
Keeper
- Sloppers
stung

PROFIEL
Tag : The real trouble with reality is that there's no background music.

Aantal berichten : 1976

Registratiedatum : 16-04-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 20 Years
Job: Trying to get his shit together. It isn't working. Please send help.
Relationship: Depends if you like a complaining alcoholic.

Give me something to do Empty
BerichtOnderwerp: Re: Give me something to do   Give me something to do Emptywo jun 17 2015, 16:42

Zonder weinige omwegen had Oliver het gewoon gezegd, Eleanor moest uit zijn buurt. Wat haar werk was interesseerde hem niets, wat ze zei wel. "Nou ja, eigenlijk niet echt. Ik heb nog geen baan. Ik wil wel bagger worden, maar..." Ze stopte met praten en Oliver bleef haar aankijken met een koele blik in zijn ogen. 'Maar ik ben niet dood.' Maakte hij haar zin af. Hoe langer het meisje bij hem bleef, hoe geïrriteerder hij van haar werd. "Maar ik kan wel... uhm... kijken of ik ergens kan helpen, ofzo. Sorry." Ze stond op en Oliver's blik geen weer even naar het gras. Zo snel was ze dus blijkbaar weg te krijgen. 'Dat is het beste jij.' De harde ondertoon in zijn stem was niet te missen. Oliver leunde wat tegen de boom achter hem en keek naar het meisje. 'Ik zeg wel wanneer je het graf kan graven.' Zei hij simpel weg en begon weer aan zijn werk van gras plukken. Zijn aandacht kon ze niet meer krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Eleanor
Eleanor
Bagger

PROFIEL
Aantal berichten : 212

Registratiedatum : 04-06-15

RPG SHEET

Character sheet
Age: 15
Job: Bagger
Relationship:

Give me something to do Empty
BerichtOnderwerp: Re: Give me something to do   Give me something to do Emptyvr jun 19 2015, 09:12

Oei, hij had het niet-uitgesproken deel van haar zin dus ook al zelf aangevuld. Ze kromp lichtjes in elkaar bij zijn harde toon. Nou, dan ga ik maar, dacht ze. Ze keek even om zich heen. Waarheen? Misschien maar naar die tuin, waar ze het eten verbouwden. Plantjes verzorgen kon niet al te moeilijk zijn, toch? Ze wist helemaal niets van tuinbouw, maar misschien kon ze daar wel helpen. Of misschien zou ze daar ook maar in de weg lopen. Ze draaide zich om. 'Ik zeg wel wanneer je het graf kan graven', zei Oliver nog. Stom, Eleanor, stom. Moest je nou echt zo nodig over baggers beginnen? Ze keek nog even om naar Oliver, maar die keek haar niet eens na. Hij had zijn volledige aandacht alweer op het gras gericht. Eleanors mond verstrakte. Het was niet alleen haar schuld. Hij kon ook wel iets meer moeite doen om aardig te zijn. En heb jij niets beters te doen dan dat? wilde ze bijna vragen, maar ze hield zich in. Waarschijnlijk hoefde hij inderdaad niets beters te doen, niet na wat hij zo kortgeleden had meegemaakt. Ze voelde zich eigenlijk meteen schuldig over haar boze gedachten. Alsof zij zelf zo vrolijk en aardig zou zijn na zoiets. Ze liep met snelle passen weg, niet in de richting van de tuinen, maar in die van het bos. Ze had nu geen zin om met nog meer mensen te praten. Blijkbaar was dat toch iets waar ze niet goed in was. Misschien zou ze Alylore wel bezoeken. Die kon ze tenminste niet tegen zich in het harnas jagen.

[topic uit]
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud

PROFIEL
RPG SHEET

Give me something to do Empty
BerichtOnderwerp: Re: Give me something to do   Give me something to do Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Give me something to do
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» I give up, I can't handle this
» Don't give me your sympathy.
» Sing until your lungs give out

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
The Maze Runner :: THE GLADE :: Open Field-